nadiawawa.blogspot.com

Wednesday 4 April 2012

x bertajuk *_* hehe



adakah anda merasakan diri anda comell?? berbahagialah buat anda.. khabar gembira buat anda.. anda sentiasa chumell..macho..cun dan menawan.. mengapa?? kita semua ciptaan Allah.. semua ciptaanNya.. cun2 belaka..hehehe.. termasok laa saya.. hehe..( mukadimah je.. )





Bismillahirrahmanirrahim.. wif da name of Allah..the most gracious and most merciful..( berspeaking plak..hehe..cilok ayat time choral speaking dulu..hehe )

Rasa bosan laa sikit x wat pape spnjg cuti sem n.. so blog baru daa ada kan.. so menulis pown ok jgk an walopown intipati post aku n bese2 je.. ak lbeh suke scr santai..wink3.. aku ni bkn laa baik mana pown.. bese2 je.. tp aku rase x slh kan if aku nak share bende yang aku rasa baik dgn kalian semua..huhu.. ni cerita perjalanan hidup aku.. aku x malu tuk cerita segala keburukkan yang aku penah buat dulu.. kisah aku dulu is hari semalam dan tinggal kenangan.. tapi siapa aku hari ni.. tu lah aku.. dan hari esok aku.. jadi aku harapkan hari2 esok aku adalah lebih baik dari hari2 semalam..dan macam tu jugak laa aku doakan untuk korang.. amin insyaallah..


hehe.. =)


aku bukan lah berasal daripada sebuah keluarga alim ulama.. yang tahu serba serbi tentang agama.. ak dari keluarga yang bese2 je.. tp bkn laa sejahil2 nye..huhu.. setakat yang basic2 tu insyaallah laa.. tp.. xsemestinya if aku dtg dr keluarga alim ulama aku jgk akan jd ulama kan3?? bak kata lagu Raihan.. "iman x dapat diwarisi, walau ayahnya seorang nabi"..


dulu pemikiran aku x terbuka pown..(cey ..mcm nak kate pemikiran aku skrg n dah matang n maju dah jee kan?? hehe.. pape je laa..ikt laa korang nk pikir ape..niat aku.."sharing is caring"..hee.. law ckp tntg islam aku mampu dengar je..nak ckp someting.. xtaw pape.. tapi alhamdulillah..lps aku darjah 6.. aku dpt twrn g smka kerian..skull agama tuwh.. pada mulanya aku mcm ase xnak je msok skull tu coz kene pakai tudung labuh laaa.. pakai stoking.. baju kurung everytime.. padahal aku n jenis yang sempoi.. mls r pakai baju kurung.. "bertudung bulat plak tu!! "..





tapi.. ak sian kat mak ayah aku.. so aku bertahan je sampai ke tahun2 seterusnya..hehe.. kat skull, kne bgn subuh awal..x azan sbh lagi dah kne berdiri terpacak kat surau.. dah laa tu.. tiap are lpas magreb kene dgar kuliah magreb.. setiap hari.. memang lentok laa aku dengan ceramah..hehe.. lima waktu solat kene g suraw.. diharamkan sodorm ( solat dalam dorm).. hehe.. zaman skull menengah aku aku.. aku rase kadang-kadang aku ni hipokrit.. "kadang2 je..hehe..xngaku hipokrit tuwh"..hehe..aku pakai tudung labuh kat skull je.. stoking pown.. bile balik rumah sume campak.. x rupe dak smka pown..hehe..






tapi.. semuanya mula stat berubah pelan2..( dah stat..mula plak kan3?? hehe ).. aku makin terasa bersalah.. aku malu.. malu sebab aku macam main2 dgn hukum Allah.. pakai stoking bkn lillahitaala.. bkn sbb nk ttp aurat.. tp sbb peraturan manusia.. bkn peraturan Allah..


kat rumah. aku dah stat nak pakai stoking.. tapi aku malu dekat family aku.. pelik kan?? jadi baik pown nak malu.. tp tu lah aku.. so ak masih belum berstoking..masa ak form4.. ak diamanahkan untuk menjadi sebahagian ahli jawatankuasa badan dakwah sekolah.. BADAR.. (badan dakwah dan kerohanian)..aku baru je nak berubah.. tapi aku diberi amanah yang besar mcm ni.. dah laa ajk IBADAH DAN KEROHANIAN.. ak sendiri pown x betul..cne ak nk tolong orang.. so hati aku mcm memberontak coz aku rase ak x sesuai langsung dgn jwntan tu.. aku tekad nak wat problem kat skul..dgn niat dpt ubah pmilihan ak as exco BADAR.. tp.. tbe2 aku tringt kan pesan ustaz aku.. mungkin apa yg kita x suke tu lah yg trbaik utk kita..aku kuat kan smgt tuk hadapi amanah yg berat bagi aku n..

aku mula berubah.. aku stat pakai stoking..taw x sbb ape?? bkn lillahitaala pown..tp sbb aku takot if student skull aku nmpk aku at lua x brstoking..ape yg akn dorang pikir tntg aku?? aku kan BADAR.. astaghfirullahalazim..hipokritnya aku.. tapi tu masa aku mula2 jadi BADAR..tapi alhamdulillah.. makin lame aku makin bersyukur aku dilantik jd BADAR.. btol lah mcm yg ustaz aku selalu cakap.. " kadang2 mende yg kite x suke ni laa yg trbaik utk kita".. lps aku jadi BADAR.. aku rase hari2 aku lebih tenang.. dan rasa cinta aku pada islam makin kuat.. semuanya bermula dengan niat aku hanya melengkapkan diri as BADAR.. not krn ALLAH.. tp lame kelamaan aku hati aku semakin mencintai ALLAH dan ingin melakukan segala-galanya hanya kerana Allah.. ALLAHUAKBAR.. Dia lah pemilik hidayah.. sebak plak aku rase.. tp xpe.. aku nak share jgk ngan korang..


ALHAMDULILLAH..  aku syukur sgt2.. tawaran msok ke smka kerian, amanah kepada ku utk jd seorg ahli jwtnkuasa badan dakwah yang dulu ak x suka.. yang dulu aku rasa bebankan aku..tapi kini bagi aku.. semua tu adalah petunjuk dari Allah.. jln yg Allah beri kepada aku..








Lepas aku habis form 5.. habis spm.. aku menganggur kat rmh.. hehe.. xdpt plkn.. stat habis skul tu laa aku makin terasa ombak rindu yg trlalu dasyat.. aku rindukan skul aku.. aku rindukan kwn2 aku yg sntiasa ingt kan aku pd ALLAH.. aku rindu biah (suasana) skul agama.. aku rindu surau aku..tmpat yg slalu jd saksi kala aku duka lara..aku terlalu rindu tmpat yg mnjadikan aku seorang manusia..


Aku berterima kasih sgt2 kpd Allah coz bg aku peluang utk msk smka.. skull yg pelihara aku drpd disentuh laki.. "couple".. dan mcm2 g.. nauzubillah.. (bkn lah mksd aku dak skul biasa x ok..tp ak mletakkan diri aku sndri dlm situasi n)..


urmm.. tibe2 dah hilang idea nak tulis ape lagi..hehe..
may be.. i will stop here..enough dulu.. t bile2 aku smbg.. aku bkn mgharap semua org dpt bace post aku.. juz yg ak fikir.. nak share je..Sharing kan is caring..
ap yg aku harapkan..pada hari2 mendatang.. jika ada kesalahan yg aku buat..tegur2 laa..
akhir kalam..


wallahuallam.. =)

No comments:

Post a Comment