nadiawawa.blogspot.com

Friday 18 May 2012

cane nak hati yg kuat ???

Bismillahirrahmanirrahim..

Hai kawan2..hehe.. mule2.. jgn lupa smbut salam cinta dari ku.. ASSALAMUALAIKUM.. 

salam pengerat kasih antr kita.. insyaallah..


Bagaimana nak kuat bila diuji?



Cuba hayati kata-kata ini,
Orang yg kuat jiwanya ialah orang yang melihat gangguan dan tekanan hidup bukan sebagai ancaman kepada dirinya,tetapisebagai satu latihan ke arah mencapai matlamat hidup iaitu mencari keredhaan ALLAH walaupun terpaksa menempuh berbagai kesusahan dan kesulitan.Ingatlah sahabatku sekelian,kehidupan ini akan menjadi lebih membahagiakan bilaseseorang itu dinaungi rahmat dan kasih sayang ALLAH.
Ya Allah,ampunkanlah aku..kerana adakalanya aku salah sangka kpdMU..
Engkau mengujiku kerana luasnya kasihMU padaku...tp aku menyangka Engkau tidak sayang padaku ya Allah...
Ya Allah,berilah aku kebahagiaan yang abadi hingga bertemu denganMU di dalam syurga..
Malunya aku meminta syurga dariMU ya Allah kerana banyaknya dosaku padaMU..
Namun aku yakin dengan kasih sayangMU yang pasti menerima taubat para hambaMU..
Ampunkanlah segala dosa kami ya Allah..
Terimalah taubat kami ya Allah..
Ya Allah,bimbinglah kami selalu..
agar sentiasa menuju redhaMU,ameen...

p/s : ade satu lagi tips mudah.. insyaallah membantu.. menurut sumber yg dirahsiakan identitinya.. melalui pengalamn nye.. dia kata.. hanya satu baris ayat yg mnjadi penguat smgtnya tuk trus tabah dan kntal mgharungi ujian n liku2 khidupan.. juz simple wordz..



" Tiada daya dan upaya ku melainkan hanyalah 


dgn pertolongan Allah"




Simple but pnuh dgn makna.. if kite btol2 hayati.. insyaallah.. ktngan akan brsama kita.. coz.. kita akan bergantung pada Allah semata-mata.." xdaya ku slain prtolongan Allah".. hanya Allah yg blh mmbntu walau apa jua situasi.. =)











akhir kalam.. empunya tulisan ni pown bkn lah seorang yg kuat hatinya.. tapi.. sama2 la ek kite ajar hati ni spya kuat.. if saya ade slh n silp.. mgkin trkadang down.. brsama2 lah di atas bahu saye k tuk kmbali mncr kekuatan.. insyaallah.. bi barakatillah..

No comments:

Post a Comment