nadiawawa.blogspot.com

Friday 27 April 2012

Hati InI rINdu..

bismillahirrahmanirrahim...







Ya Allah..indah sungguh kasih sayang Mu.. aku hamba Mu yg terlalu kerdil..mendambakan cinta Mu.. betapa aku lupa.. hari demi hari leka dek tipu daya dunia yg menjanjikan bahagia yang sementara.. namun..dengan rahmat kasih sayang Mu..yang membuatkan aku terjaga.. kembali merintih mencari jalan Mu ya Allah.. terima kasih Ya Allah..kerana memilih aku menjadi seorang yang dapat merasakan perasaan ini..perasaan yang aku sendiri tidak tahu caranya untuk aku gambarkan..


Ya Allah.. aku sering kali lalai Ya Allah..tika aku merasakan dunia ini sungguh indah..kau bangunkan aku dari mimpi fantasi yang menghanyutkan aku.. Engkau kembali memaut hatiku  untuk berfikir...tiada cinta terhebat melainkan cinta Mu.. kerana cinta Mu.. aku tidak pernah sekali kesunyian.. walau dirundung jutaan musibah..tp dengan rahmat kasih sayang Mu.. Engkau membuka akal fikiranku spy brfikir.. musibah itu adalah indah.. dugaan itu kau berikan untukku sebagai bukti cinta Mu terhadap hamba2 Mu..musibah itu sangat manis apabila hati ini mula merintih mengadu..tiada daya ku.. melainkan hanya dengan pertolongan Mu... 






Kadangkala hati duka.. hati lara..namun tidak pernah sekali Engkau tinggalkan aku sendiri.. betapa agungnya kebesaran Mu.. mampu menenangkan hati yang bergelora umpama gelombang tsunami.. menjadi setenang langit membiru.. yang punya tompok2 awan putih yang menyerikannya... 


Ya Allah.. aku memohon..aku merayu..aku bersujud pada Mu.. jagan lah Engkau palingkan hati ini setelah engkau memberi hidayah kepada kami.. jika rasa itu hilang..maka kosonglah hati..gelap lah jiwa... 


Ya Allah.. betapa hati ini rindu..rindu akan kasih sayang Mu..walaupown kusedari..tiap detik..tiap saat tidak pernah Engkau lupa memberi lautan nikmat kpd hambaMu ini..tidak pernah sekali Engkau biarkan aku Ya Allah..namun hati ini tetap rindu..kian hari..kian rindu..tapi rasa rindu pada Mu sangat indah.. betapa agungNya cintamu..yang tidak bisa makhluk biasa juga ciptaan Mu berikan kpd diriku.. Ya Allah..aku terlalu rindu...


Aku dambakan cinta sejati..yang kekal selamanya.. biarpun pahit..perjalan meraihnya.. demi redha MU..keharungi jua.. aku bersaksi bahwa Kau sesungguhnya..tuhan yang agung..pencipta segalanya..tempat ku bermohon dan berlindung dari kehinaan dan kemusnahan..


No comments:

Post a Comment