nadiawawa.blogspot.com

Monday 2 April 2012

bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum my blog.. (hehe)


tujuan utama aku menulis blog ni.. bkn lah saje2 nak crite pasal keburukkan n kelemahan diri aku.. tapi mungkin dengan menulis blog ni.. dapat dijadikan satu peringatan untk aku n aku hrp juga berguna utk awak..awak dan awak.. sape awak tu?? huhu.. sape2 je laa.. aku bukan la seorang yang alim.. baik..gadis melayu terakhir idaman dunia.. bukan juga muslimah yang mampu menggegarkan dunia.. aku bukan yang terbaik.. tp.. x salah kan utk aku dan anda.. anda dan anda ingin kan sesuatu yg lbeyh baik utk diri sndri?? insyaallah.. moga usaha kita dipermudahkan..hehe.. amin amin ya Allah..


kadang kala.. dalam kalut kelam kita mencari sesuatu utk betulkan diri.. dlm sibuk sibuk kita mengajak seseorang tu utk brubah.. slalu jwpn yg mcm n yg kita dgar.. :


 "hmm..aku n bkn baik mane..aku x sbaik ko tipah..ko alim..baik..patuh pada agm..aku n..haish..ko phm2 jelaa tipah oit..aku dr dulu mcm ni.. kau bkn x knl aku.. nanti aku brubah org kate aku hipokrit.. mungkin x dapat hidayah lagi kowt..hehe.. kau lain laaa.. xpe2.. ko truskan je care kau n..pandai laa aku jage diri aku yea "


alahai.. macam2 kan.. tipah plak yg disalahkan..kdgkala kita taw yg kita n x bek sgt pown.. tp smpi bila kita nk bia kita jd org yg x berapa nak baik tu?? sampai bila kita nak trus hanyut dgn mende yang mmg kita tahu kslhnnya.. knp kita kne fikir ape yg org kate kat kita..betol x?? seolah-olah kita berubah bukan lillahitaala..nauzubillah..


Ade gak sstgh org kate.. x boleh nak brubah lagi laa.. mungkin sbb x dapat hidayah lagi.. alahai.. kadangkala hidayah tu kite kne cari.. kesedaran dlm diri dah pown ade kan..tp sgaje kite wat donnow jep.. 


selalu kan kita dengar.. ustaz2.. bukan ustaz pown slalu ckp.. ajal x knl usia.. dalam duk seronok seronok n pown ajal boleh dtg mnjemput kita..kan3?? bukan kita x taw semua tu.. tp penangan hasutan syaitan ni kuat sgt.. kita taw hukum.. taw halal haram..taw fikir baik buruk.. tp kerana si laknatullah tu.. kita wat endah x endah dgn ape yg kita taw tu.. nauzubillah..


asenye.. cukup dulu setakat ini.. egt nak buat introductio utk blog baru n.. daa pergi menyimpang jauh plak dah..xpe laa.. hope mmbawe manfaat utk aku.. n kamu..kamu dan juga kamu.. insyaaallah.. 


moga hati kita sentiasa terbuka n terang utk menuju jln yg bnr.. amin =)





No comments:

Post a Comment